آیین تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی لرستان، جشنواره انتخاب مدرسان برتر این دانشگاه با حضور دکتر بهرهی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی، روسای مراکز علمی کاربردی استان و مدرسان بهصورت حضوری و مجازی، در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان دراین مراسم در خصوص نقش و مقام معلم و استاد اظهار کرد: شان و منزلت معلم آنقدر مهم است که در ادبیات غنی کشور و هم آموزههای دینی اشاره شده است.
دکتر نیک پی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاهی مهارتی و کارآفرین است که توانایی را برای جوانان به ارمغان میآورد، بیان کرد: این توانمندسازی توسط معلم و استاد به دانشجو انتقال داده میشود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: برای معلم یا استاد نمیتوانیم ارزیابی و سنجشی صددرصدی داشته باشیم و در این حرفه هنر، صداقت، محبت، گذشت، امانتداری، بهروز بودن مستتر است و سنجش وزن و شان معلمی کار را سنگین میکند.
نیکپی عنوان کرد: در چنین محفلی بهانه و فرصتی وجود دارد که دور هم جمع شویم و از شان اساتید و معلم تجلیل شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۹۱ مدرس فعال داریم که ۱۳ نفر آنان خبره هستند و در راستای تعلیم و تربیت دانشجویان فعالیت دارند.
نیکپی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۸ مرکز فعال علمی کاربردی در استان فعالیت دارند که توانستهاند دانشجویان زیادی را آموزش و روانه بازار کار کنند..
وی گفت:در زمانی محدود فراخوانی داده شد و مراکز علمی کاربردی تعدادی از اساتید را به عنوان مدرس برتر معرفی کردند که در چندین جلسه با همکاران دانشگاه، 9 نفر انتخاب و به سازمان مرکزی معرفی شدند.
وی اضافه کرد: در نهایت دو نفر به عنوان برتر معرفی شدند تا بهانهای برای تجلیل از اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی باشد.
درادامه مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه برای اولین بار طرح آمایش آموزش عالی مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اهداف کلی با همکاری واحد های استانی دانشگاه آغاز و دردست اقدام می باشد گفت: نظامبخشی به مراکز آموزش عالی با رویکرد سرزمینی(مکانی) در سطوح ملی و منطقهای بر اساس جهتگیریهای توسعه کشور در قالب تلفیق برنامهریزیهای از پایین به بالا و بلعکس؛ با تکیه بر قابلیتها، توانمندیها و محدودیتهای منطقهای انجام شده است.
وی افزود: شناسایی نیازهای آموزشی بر اساس نیاز واقعی فعلی و آتی، توسعه آموزشهای علمی کاربردی منطبق با اسناد بالادستی، جهت گیری اشتغال بازار کار فعلی و آتی، برنامهریزی برای توسعه کیفی، استفاده از پتانسیل و ظرفیتهای منطقهای و طی آن دستورالعملهایی برای مراکز آموزش سراسر استان ها تهیه شد تا به عنوان یک نقشه راه برای توسعه رشته محلهای جدید، مراکز آموزش موجود و ایجاد مراکز آموزش جدید پس از تصویب از نتایج این طرح استفاده خواهد شد.
دکتر بهرهی با اشاره به سهم آموزش مهارتی در برنامه توسعه کشور، ۳۰ درصد دانشجو در نظر گرفته شده بود گفت: در حالی که کشور برای تولید و اشتغال به آموزش نیروهای مهارتی احتیاج دارد در خوشبینانه ترین حالت سهم این دو دانشگاه در برنامه ششم توسعه ۱۵ درصد است که انتظار میرود در برنامه هفتم توسعه جایگاه ویژهای برای آموزشهای مهارتی در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: در کنار حذف یا تعطیلی مراکز آموزش علمی کاربردی، با رعایت شرایط تاسیس مراکز آموزش علمی کاربردی از جمله داشتن محیط کار و امکانات و تجهیزات مناسب به فکر تاسیس مراکز علمی کاربردی نیز هستیم و در دوسال اخیر تعداد 54 مرکز جدید با این رویکرد تاسیس شد.
مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه علمی کاربردی کشورخاطرنشان کرد: متاسفانه رشته کشاورزی به عنوان یک ظرفیت بالا هم در لرستان به دلیل ظرفیت و پتانسیل های موجود استان هم در سایر نقاط کشور یکی از قویترین مراکز آموزش علمی کاربردی بودند به طوری که هیئت علمی ثابت هم داشتند، از گردونه آموزش خارج شد که برای احیای مجدد رشته های کشاورزی به طور جدی در تلاش هستیم
دکتر بهرهی بر لزوم توجه و توسعه به آموزشهای کوتاه مدت در کنار آموزشهای بلند مدت تاکید کرد وگفت: دورههای کوتاه مدت میتوانند بستر مناسبی برای ارتقای مراکز آموزشی باشد.
دراین مراسم از محمد گردان در گروه صنعت و یحیی آریامنش در گروه معارف اسلامی، هردونفر از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی خرم آباد تجلیل شد.
درادامه این مراسم، جلسه پرسش و پاسخ روسای مراکز آموزش علمی کاربردی لرستان با دکتر بهرهی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه برگزارشد.

نظر شما :