توسعه کیفی اولویت اصلی دانشگاه علمی کاربردی است

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۱ کد : ۴۹۴۱۱ اخبار
تعداد بازدید:۳۰۲۶
دکترمحمدحسین امید در مراسم تجلیل از مدرسان نمونه دانشگاه علمی کاربردی لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهارکرد:توسعه کیفی اولویت اصلی دانشگاه علمی کاربردی است.
توسعه کیفی اولویت اصلی دانشگاه علمی کاربردی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی لرستان، دکترمحمدحسین امید در مراسم تجلیل از مدرسان  نمونه دانشگاه علمی کاربردی لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی در دوره جدید توانسته توسعه کیفی را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار داشت: ما دیگر تحت هیچ شرایطی دنبال توسعه کمی نیستیم، در همین راستا تعدادی از مراکز علمی کاربردی را کاهش داده‌ایم به طوری که تعداد این مراکز در ابتدای سال ۹۴، بالغ بر هزار و ۱۰۰ مرکز بودند که در حال حاضر حدود 600مرکز در کشور فعال هستند.
وی با بیان اینکه این امر نشان دهنده این است که کمیت برای ما اهمیتی ندارد بلکه بحث کیفیت و سطح بندی مراکز علمی کاربردی برای ما مهم است، بیان داشت: هر ساله مراکز علمی کاربردی کشور سطح بندی می‌شوند، مراکزی که نصاب لازم را کسب نکنند از ادامه همکاری با دانشگاه منع خواهند شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه سال گذشته بیش از ۲۰ مرکز علمی کاربردی به دلیل اینکه نتوانستند حد نصاب لازم را کسب کنند از ادامه همکاری محروم شدند، تصریح کرد: توسعه کیفی اولویت اصلی دانشگاه علمی کاربردی است.
امید با اشاره به این‌که  در سال ۹۵، بیش از ۹۰ هزار مدرس علمی کاربردی داشتیم که کد مدرسی دریافت کرده بودند، برخی از این مدرسین شرایط لازم را نداشتند، خود را به روز نکرده بودند، مشکل مدرک داشتند و  هیچ گونه ارزشیابی از آنان صورت نگرفته بود،  در این راستا طرح ساماندهی مدرسین دانشگاه در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با اجرای این طرح، از بین بیش از ۹۰ هزار مدرس علمی کاربردی، کمتر از ۳۰ هزار نفر امکان ادامه همکاری با ما را پیدا کردند.
امید در ادامه سخنان خود با بیان اینکه انتظار ما از این مدرسین نمونه بیشتر و سخت‌تر از سال‌های گذشته است، تصریح کرد: حفظ این موقعیت مستلزم این بوده که مدرسین یاد شده خود را به روز نگه دارند.

وی با اشاره به استفاده از روش مجازی برای ادامه تحصیل دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی با توجه به شیوع بیماری کرونا، بیان داشت: همه دنیا به سرعت خود را با شرایط جدید تطبیق دادند، آماده بودن ما در همه شرایط، شرط بقای ما است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با تاکید بر اینکه بعد از این دوره، برای آموزش مدرسان در نحوه تحلیل محتوا، تولید درس و… کارگاه برگزار شود تا مدرسین بتوانند از فضای مجازی برای تدریس خود استفاده کنند، ادامه داد: به احتمال خیلی زیاد در نیم سال اول و دوم سال تحصیلی جدید با مشکل مواجه خواهیم بود، ممکن است بخشی از سال را دولت به دلیل شیوع این بیماری در اوایل پاییز محدود کند.
امید، یادآور شد: جایگاه دانشگاه علمی کاربردی طی چهار تا پنج سال گذشته ارتقا پیدا کرده است، این امر نشان می‌دهد که دانشگاه به لحاظ کیفی موفق بوده و تداوم این رشد و ارتقا با کمک مدرسین باید صورت گیرد.

وی با اشاره به ورود به آموزش‌های مجازی، بیان داشت: به دنبال این هستیم که برای دروس مختلف تدوین محتوا کنیم، در این راستا مدرسین دانشگاه که می‌توانند برای درس‌های مختلف تولید محتوا داشته باشند با پشتیبانی واحدهای استانی در این زمینه ورود پیدا کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی، افزود: همچنین مدرسین دانشگاه در اصلاح، به روز رسانی و بازنگری محتوا و سرفصل‌های درسی همکاری لازم را داشته باشند.


نظر شما :