ارتقاء کیفیت آموزشی از مهمترین برنامه های دانشگاه علمی کاربردی است
ارتقاء کیفیت آموزشی از مهمترین برنامه های دانشگاه علمی کاربردی است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی لرستان، دکترمحمدحسین امید در گردهمایی روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: امسال همچنان برنامه های که سال گذشته هدفگذاری کردیم را دنبال میکنیم که مهمترین برنامه ارتقا کیفیت آموزشی است.
وی با بیان اینکه آخرین مرحله از بحث ماموریتگرایی در حال انجام است افزود: امسال به سرعت بیشتر بحث بازنگری در برنامههای درسی در نظر است و با تقسیم کاری بنا است بین استانها و مناطق مختلف مشارکت در راستای بازنگری و به روز رسانی برنامههای درسی وجود داشته باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور عنوان کرد: برنامه تاسیس مراکز نوآوری و رشد را در نظر داریم؛ تفاهم نامه در این راستا با وزارت علوم و تفویض اختیار انجام شده که امیدواریم در کنار هر مرکز علمی کاربردی، مرکز رشد و نوآوری راهاندازی شود.
وی بیان کرد: امیدواریم در قدم نخست دانش آموختگان خود را در کلینیکها مشاوره دهیم، سرمایه گذاری شده و به استانهای مختلف در بحث آموزشهای مهارتی کمک میشود.
امید تصریح کرد: امسال تداوم دو برنامه را در نظر داریم که نیاز به تلاش بیشتر دارد که میتوان به تثبیت مراکز علمی کاربردی اشاره کرد، حدود 90 درصد از مراکز در راستای تثبیت اقدام کردند، اساس نامه شان مصوب خواهد شد که مبنایی برای اثبات شدن مراکز میشود.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم 200 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شد ولی به دلیل عدم ثبات وضعیت قانونی نتوانستیم یک ریال از آن استفاده کنیم، امسال نیز در کل بودجه دانشگاهها اعتبار لحاظ شده که اگر تلاش نشود این اعتبار را نیز از دست خواهیم داد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه امسال آئین نامه مدیریت در دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا خواهد شد گفت: با افزایش پذیرشهایی که داریم از جهت منابع مالی مشکلی برای مراکز ایجاد نمیشود.
وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری برخی مراکز دانشگاهی پذیرش نخواهند داشت، این مصوبه از بهمن ماه سال96 اجرا شد که بر اساس این مصوبه 281 مرکز علمی کاربردی دولتی پذیرش ندارند.
امید افزود: در این تصمیم شورای عالی اداری، دولت مکلف است نظارت کند بر اجرای مصوبه و دانشگاه علمی کاربردی نیز در این راستا تکالیفی دارد؛ این مراکز یا باید خاتمه آموزشهای رسمی داشته باشد و یا باید واگذار شوند، مراکز می توانند آمورشهای بدون مدرک را انجام دهند و پودمان ها را ادامه دهند و دستگاه های اجرایی آموزشهای پرسنل خود را داشته باشند.
وی عنوان کرد: دانشگاه علمی کاربردی هیچ تکلیفی در واگذاری این مراکز ندارد ولی صلاحیت واگذاری بر عهده دانشگاه است، برخی دستگاه ها نیز تمایل به واگذاری ندارند؛ این مراکز موظف هستند تا پایان سال 97-98 دانشجویان خود را فارغ التحصیل کنند و اگر نشد دانشجویان را جای گذاری میکنیم در هر صورت هیچ دانشگاهی در این بین آسیب نمیبیند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: دو مصوبه در مورد موسسات علمی کاربردی داریم که برخی ها منحل و برخی بنا است تغییر عنوان دهند، بیستم بهمن ماه امسال پایان کار این موسسات است و اختیارات این موسسات به دانشگاه برمیگردد.
وی تصریح کرد: در پذیرش مهر ماه نقشی برای موسسات علمی کاربردی وجود ندارد و همه کارها توسط واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی انجام میشود، در اجرا سیاستهای خودمان را داریم و هیچگونه مسئولیت مالی و اداری در قبال موسسات نداریم.

نظر شما :