در جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان و مدیر کل آموزش و پرورش استان، تفاهم نامه همکاری با هدف ایجاد تعامل و استفاده از ظرفیت های متقابل برای توسعه رشتههای فنیحرفه ای و کاردانش و انجام پژوهشهای علمی، به امضای طرفین رسید .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان، در این جلسه که روز شنبه پانزدهم آبان ماه در محل ادارهکل آموزش و پرورش استان برگزارشد، رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: این دانشگاه، بزرگ ترین دانشگاه نظام مهارتی کشور است که رسالت آن تامین نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار جامعه است. محمدزاده تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی لرستان را 15هزار دانشجو اعلام کرد که در چهار گروه آموزشی (کشاورزی، فرهنگ و هنر، صنعت و خدمات اجتماعی) در32 مرکز آموزش تحصیل مینمایند. وی ادامه داد: 70درصد آموزشهای ارائه شده در این دانشگاه بهصورت عملی و30درصد نیز بهصورت نظری تدریس میشود. رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان بیان کرد: با توجه به مهارت آموزی دانشآموختگان این دانشگاه در رشته های مهارتی، امکان اشتغال آنها به نسبت فارغ التحصیلان سایر دانشگاهها بیشتر است. وی در ادامه سخنان خود به برگزاری هشتمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد شعار سال اشاره کرد و گفت : با پیگیری های صورت گرفته مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش ثبت isc (پایگاه علوم استنادی جهان اسلام)خواهند شد . وی تاریخ برگزاری این همایش را 25آذر ماه مطابق با روز پژوهش اعلام کردو گفت : احتمال تمدید این زمان برای ارسال مقالات پژوهشگران به دبیرخانه همایش وجود دارد .
کریمی فر در این جلسه، توسعه و کیفیت بخشی به رشته های فنی حرفه ای و کاردانش را یکی از سیاست های آموزش و پرورش برشمردو افزود : بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با وزارت آموزش و پرورش، سهم استانها برای هدایت دانشآموزان به شاخههای فنیحرفه ای و کاردانش کاملاً مشخص شده است . کریمی فر توسعه متوازن هدایت تحصیلی را یکی از راهبردهای دستگاه تعلیم و تربیت برشمردو عنوان کرد : از ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی می توان در کیفیت بخشی به این رشته ها، در زمینه کارآفرینی و مهارت آموزی دانش آموزان استفاده کرد. وی به کمبود تجهیزات فنی و اعتبارات مالی آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد : آموزش و پرورش بخشی از خدمات را از طریق خرید خدمات آموزشی تامین می کند و دانشگاه جامع علمی کاربردی هم با توجه به اولویت مهارت آموزی و آموزش های عملی می تواند در این زمینه هم تاثیر گذار باشد . کریمی فر تشکیل کارگروههای تخصصی و پیگیری مصوبات کارگروههای را اقدامی موثر در کاربردی کردن و عملیاتی نمودن مصوبات عنوان کردو گفت : آموزش و پرورش از تعامل با سایر دستگاهها استقبال کرده و آنرا عاملی مهم در پیشبرد اهداف خود میداند .


نظر شما :